У Варшаве адкрыўся знакаміты мінскі бар «Банкі-Бутэлькі». Мэрыем Герасіменка стала сузаснавальніцай

У Варшаве адкрыўся бар Buns&Bottles. Гэта аднаўленне легендарнага мінскага праекта« Банкі-Бутэлькі», які сямейная пара з Беларусі — Андрэй і Марыя Жукі — перавезла з сабой у вымушаную эміграцыю. Назву зрабілі на англійскай, фармат стаў бліжэй еўрапейскаму наведвальніку, але атмасфера і любімыя беларусамі кактэйлі засталіся. MOST схадзіў на адкрыццё і паразмаўляў з уладальнікамі ўстановы.

На адкрыцці бара Buns&Bottles у Варшаве. Фота прадастаўлена уладальнікамі ўстановы выданню MOST

На адкрыцці бара Buns&Bottles у Варшаве. Фота прадастаўлена уладальнікамі ўстановы выданню MOST

Што гэта за бар і чаму пра яго ўсё гавораць

Бар «Банкі-Бутэлькі» размяшчаўся ў цэнтры Мінска, на самай «тусовачнай» вуліцы беларускай сталіцы — Зыбіцкай. 3 жніўня 2022 года спявачка Мэрыем Герасіменка выканала на вулічнай пляцоўцы бара песню «Обіймі» ўкраінскага гурта «Акіян Эльзы». Пасля нападак прапагандыстаў яна была затрыманая і двойчы адсядзела па 15 сутак, а пазней была прыгаворана да трох гадоў «хатняй хіміі». Былі затрыманыя і ўладальнікі бара — Андрэй і Марыя Жукі. Іх прысудзілі да двух з паловай гадоў «хіміі».

Усім траім удалося пасля пакінуць краіну і перабрацца ў Польшчу — тут Жукі і Герасіменка, якая стала сузаснавальнікам, далі праекту другое жыццё.

Мэрыем Герасіменка на адкрыцці бара. Фота прадастаўлена уладальнікамі ўстановы выданню MOST

Мэрыем Герасіменка на адкрыцці бара. Фота прадастаўлена уладальнікамі ўстановы выданню MOST

Якім атрымаўся варшаўскі бар

Варшаўскі бар Buns&Bottles — двухпавярховы. Унізе ёсць невялікі пакой для прыватных мерапрыемстваў — яго можна арандаваць, каб пасядзець кампаніяй, ізаляваўшыся ад астатніх наведвальнікаў.

На верхнім паверсе размяшчаецца вялікая зала, у якой усталяваная доўгая барная стойка і столікі з крэсламі і канапамі. Інтэр'ер установы змяніўся — па словах Андрэя і Марыі, зараз у ім больш элегантных і далікатных элементаў. Уладальнікі пастараліся змякчыць лофт з яго неапрацаванымі цаглянымі сценамі, адкрытымі бэлькамі і трубамі.

— Калі першы праект ствараўся, калі лофт быў на піку папулярнасці, то цяпер у нас іншыя матэрыялы, іншы посуд — хочам надаць нашаму бару крыху глянцу, скажам так. Гэта праяўляецца як у напоях, так і ў дызайне. Напрыклад, раней мы выкарыстоўвалі дуб для барнай стойкі, а зараз у нас камень, — расказвае Андрэй Жук.

Кактэйльная карта захавала традыцыі мінскай установы, але з'явіліся і новыя кактэйлі і шоты.

— З нашых бэстсэлераў у першую чаргу прапануем паспрабаваць «Пабла Эскабар», — кажа Андрэй. — Яшчэ мы робім свой ліманчэла (італьянскі цытрынавы лікёр. — Заўвага. MOST), з якога — з ігрыстым віном — гатуецца кактэйль Last chance to dance. Тры настойкі прыехалі з намі [з Беларусі], а дзве — новыя. Эміграваў з Мінска шот «Шчаўе Пабла», але ёсць і навінкі — такія як «Маракуя». Кожныя тры месяцы кактэйльная карта будзе абнаўляцца. Нам ёсць чым здзіўляць. Таму будзем радаваць гасцей экстрэмальнымі і экзатычнымі спалучэннямі.

Муж і жонка кажуць, што імкнуцца прытрымлівацца трэндаў барнай індустрыі. Адзін з іх — памер барнай стойкі. Яна цяпер стала значна ніжэйшай, і гэта мяняе не толькі інтэр'ер установы, але і атмасферу.

— Стандартная барная стойка — у раёне 1,2 метра ў вышыню, а ў нас яна цяпер — адзін метр. Дзякуючы гэтаму госці змогуць мець зносіны з бармэнам і бачыць кожны яго рух. Калі пры стандартнай вышыні наведвальнікі звычайна не разумеюць, што адбываецца пры падрыхтоўцы кактэйлю, то зараз усё рыхтуецца прама ў іх на вачах. Такім чынам мяняецца і аўра ў бары.

Па вечарах у Buns&Bottles гэтак жа, як было ў Мінску, будзе гучаць жывая музыка. Мэрыем Герасіменка выступіла на адкрыцці ўстановы і плануе рэгулярна спяваць у бары. Жывое выкананне можна будзе пачуць у чацвер, пятніцу і суботу, але не выключана, што артысты будуць спяваць і ў іншыя дні. Плануюцца таксама калябарацыі беларускіх і польскіх выканаўцаў.

Як адкрывалі бар у Варшаве

Андрэю і Марыі ўдалося знайсці інвестараў, якія вылучылі сродкі, неабходныя для адкрыцця бара, ад мужа і жонкі патрабаваўся толькі брэнд і кіраванне ўстановай. Каманда пераехала з Беларусі — гэта людзі, з якімі восем гадоў таму Андрэй і Марыя адкрывалі «Банкі-Бутэлькі». Муж і жонка падкрэсліваюць, што ўпэўненасці ім надало тое, што ў Варшаве шмат беларускіх і ўкраінскіх устаноў.

— За апошнія гады беларусы і ўкраінцы адкрылі ў польскай сталіцы шмат чаго. З некаторымі стваральнікамі ўстаноў мы стэлефаноўваліся і сустракаліся. Яны нас кансультавалі, дзяліліся досведам. Таму нам было прасцей, бо мы ведалі многія памылкі, якія дапусцілі нашыя калегі. А яшчэ ў Варшаве вельмі шмат падрадчыкаў-беларусаў: плітачнікі, сантэхнікі, электрыкі. Таму [пры падрыхтоўцы да адкрыцця] моўны бар'ер не быў перашкодай. Палякі нам толькі залілі сцяжку і ўсталявалі люстэркі, усё астатняе рабілі беларусы, — кажа Андрэй.

Муж і жонка адзначаюць, што ім спадабаліся і польскія законы. Бюракратычных працэдур аказалася ў разы меншым, а кантроль з боку дзяржавы ў Польшчы не такі суровы, як на радзіме.

— Няма ніякай міліцыі, пажарнікаў, адміністрацыі, а яшчэ гісторыі з камерамі. Справа ў тым, што ў Мінску ёсць спецыяльны алгарытм відэаназірання: у цябе павінен быць жорсткі дыск, які захоўвае ўсе запісы 30 дзён. А тут мы проста кайфанулі ад польскага заканадаўства! Усё максімальна проста: санстанцыя, ліцэнзія, СКПО (сродак кантролю падатковых органаў. — Заўвага. MOST) — і пайшоў працаваць!